fredag 30 mars 2018

Review: Jag såg henne idag i receptionen

Jag såg henne idag i receptionen Jag såg henne idag i receptionen by Anders Fager
My rating: 3 of 5 stars

Jag läser i andra recensioner att man kanske borde läst andra böcker av Anders Fager innan den här men som ett första möte är det onekligen underhållande. Det tar nästan alltid mig ett tag att vänja mig vid rytmen hos en författare och den här är onekligen lite speciell. Det jag tycker är lite synd med den fragmenterade berättarstilen är att delar av historierna inte får slut och att karaktärer som just börjat att få ett djup förloras i de snabba växlingarna. I det är jag en traditionalist som trivs med att figurer når ett avslut och att man inte lämnas som en försmådd tonåring mitt i den sista dansen på den sortens diskotek som knappast finns längre.

Det är skickligt, lockande, underhållande och kunnigt. Jag är fortfarande inte säker på om jag gillar det eller inte men det är en bok väl värd att läsa...



View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar