fredag 6 februari 2015

Jag slipper väl i alla falla att gå med i en jävla stödgrupp?....


Doktorn:
-Du har diabetes

Magnus:
- Sån där med piller?

Doktorn:
-nope

Magnus:
- jävla nålar?

Doktorn:
-yup...och piller

Magnus:
- woot?

Doktorn:
-LADA

Magnus:
- vilken jävla lada?

Doktorn:
-du har LADA

Magnus:
- que?

Magnus:
- bara jag slipper gå med i någon jävla stödgrupp så...


Det är något med att bli äldre och sedan sakta se kroppen förfalla. Sedan jag fyllde fyrtio har min stackars lekamen utsatts för två operationer, vedervärdig viktökning...och minskning igen och till sist har jag lyckats bli kroniker...

...och på ämnet...om det nu brinner i fingrarna på dig att skicka in snusförnuftiga kostråd eller en rekommendation på någon skum diet...låt...bli...tro mig...låt...bli

Nåväl på plussidan har min sockerfunktion eller brist på sagda gjort att jag under hösten blivit av med de kilon jag innan lyckats hänga på mig. På minussidan har humör och allmänt mående varit något som knappast har varit på topp. Det är tur att man har en snäll fru som står ut med en. 

Nuså gäller det att fixa saker som att äta frukost och att äta på regelbunden tid och att äta ofta....ingenting som jag brytt mig om innan. Det är ett jäkla snurr men det skall nog gå. Sedan är det tydligen det där med insulin och sticka och käka piller och göra diverse andra snurrigheter. Den där versionen jag har är lite kul på det sättet att det inte är helt enkelt att ställa in sig.

Nåväl - jag antar att det får gå...


även om jag inte behöver gilla det...










1 kommentar:

  1. Jag har sluppit diabetes, men funnit ett på andra tämligen väsentliga hälsoproblem sedan jag var inne här senast. Jag är bara tacksam över att jag hann leva så länge innan de poppade upp ;-) ha ha

    Kramar från mig <3 <3 <3

    SvaraRadera